צ'ופס – Chops

Share Button

דרגת קושי: 3
סייטסוואפ
: 3
תרגילים שכדאי ללמוד קודםקסקייד, מתחת ליד.

תרגיל הצ'ופס הוא תרגיל שנראה מעולה בעיקר בזכות התנועות המהירות שעושות הידיים אחרי שהן תופסות כל כדור.
התרגיל נראה הכי טוב בקלאבס (אלות קרקס), משום שהתנועה החדה שעושה כל יד כלפי מטה לאחר התפיסה נראת כמו חיתוך האוויר – מכאן השם צ'ופס באנגלית לקצוץ או מכה.

איך לומדים?
נתחיל בלימוד צד אחד של הצ'ופס.
שלב ראשון נלמד את הזריקה מתחת ליד (ראו למטה מימין). עכשיו נסו ללמוד מתחת ליד אחת רצוף  (ראו תמונה למטה משמאל).

שימו לב שעל-מנת לבצע מתחת ליד נכון צריך לפנות קצת מקום עם היד שמתחתיה זורקים כדור (התנועה שיד ימין עושה בדמות משמאל למעלה).
בצ'ופס למעשה אנחנו לוקחים ומגדילים את התנועה הזו. תפסו את את הכדור שנזרק מתחת ליד בנקודת שיא הגובה שלו (ראו תמונה משמאל), ומשכו אותו כלפי מטה.

לאחר שלמדתם את הצ'ופס בכל יד בנפרד, הגיע הזמן לשלב את שתי הידיים וללמוד את התרגיל המלא.
לביצוע התרגיל בצורה חלקה ומרשימה נדרש לרוב הרבה תרגול.
טיפ: לא לשכוח לתפוס את כל הכדורים בנקודת שיא הגובה.

תום אילון - להטוטן ומורה לקרקס כבר למעלה מ-15 שנה. כיום בעלים ומלמד בדרום קרקס, במסגרת הפרוייקט "קרקס נגב" - פרוייקט לפיתוח אומנויות הקרקס בנגב.

נשלח ב קשה
7 comments on “צ'ופס – Chops
  1. מאת נדב ילון:

    מקסים מקסים מקסים!

  2. מאת אלישיב:

    אתר מאוד טוב נ.ב גםהחוג!!!!!!!!!!!

  3. מאת נתנאל:

    סוף סוף הבנתי איך עושים את זה :)

  4. מאת אורי יורמן:

    היי תום, מגניב לגמרי

    הצעה קטנה:
    נראה לי שלצ'ופס צריך להגדיל את הזמן בו היד מחזיקה את הכדור.
    זאת אומרת גם להגדיל את ה- dwell time / hold time בסימולטור, וגם בהסבר במילים, להציע להחזיק את הכדורים יותר זמן.
    באותה נשימה, נראה לי שיהיה טוב להסביר את זה על ידי הדגמת התרגיל hot potato שזה בעצם קסקייד עם זמן החזקה נמוך מאוד, ושל "cold potato" (ככה אני קורא לו) עם זמן החזקה מאוד גבוה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תרגילים לפי דרגות קושי