מילס-מס – Mills Mess

Share Button

דרגת קושי: 3
סייטסוואפ: 3
תרגילים שכדאי ללמוד קודםקסקייד, רברס-קסקייד, צ'ופס, מתחת ליד.

אחד התרגילים אם לא התרגיל המבדיל בין להטוטן 3 כדורים מתחיל, לחובב ג'אגלינג רציני.
שמו של התרגיל מגיע מהאיש שהמציא אותו סטיב מיילס.
תרגיל בו כל כדור נזרק מיד אחת ונתפס ביד השניה, כשהידיים זורקות בהצלבה מצד לצד.
לרבים זהו התרגיל המסובך הראשון שהם לומדים.

איך לומדים?
ישנן 3 שיטות שאני מכיר ללמוד את המילס-מס. אני אלמד שתיים מהן, וכל אחד יבחר את זו הנראת לו נוחה יותר.

שיטה ראשונה: הדידקטית – "פרוק לגורמים"
נפרק את התרגיל לזריקות בכל כדור בנפרד, ואז נחבר אותן אחת אחת.
כדור ראשון – התחילו עם כדור אחד ביד ימין. הצליבו את הידיים כך שיד ימין למעלה, ושמאל למטה. זירקו את הכדור בקשת לצד ימין כך שינחת במקום בו נמצאת כרגע יד שמאל. בזמן שהכדור באוויר, החליפו את הידיים בתנועה מעגלית כך שבסוף התנועה הידיים שוב יהיו מוצלבות, אך הפעם יד שמאל תהיה למעלה וימין למטה.
התנועה מסתיימת בתפיסת הכדור שנזרק ביד שמאל.
עכשיו למעשה השלמתם חצי מתנועת הכדור. יש לחזור על הפעולה הפוך – זריקה לצד שמאל בקשת והחלפת הידיים בתנועה עיגולית, עד לחזרה לנקודת המוצא בה  התחלנו את התרגיל.

 כדור שני – תשכחו לרגע מהכדור הראשון. החזיקו את הידיים במצב פתוח (רוחב כתפיים). החזיקו את הכדור ביד שמאל, וזרקו אותו ישר למעלה.
בזמן שהוא באוויר, הצליבו את הידיים כך שיד ימין תהיה מתחת לשמאל, ותפסו את הכדור בעזרתה. עכשיו כשהכדור ביד ימין פתחו את הידיים חזרה לרוחב כתפיים, כשיד ימין מושכת איתה את הכדור לצד ימין.
חזרו על הפעולה מהתחלה מהצד השני, ותרגלו את התבנית עד שתהיה זורמת וקלה לכם.

כדור שלישי – תשכחו לרגע מהכדור הראשון והשני. החזיקו את הידיים מוצלבות כשיד ימין עם הכדור נמצאת מתחת ליד שמאל. זרקו את הכדור ישר למעלה. פתחו את הידיים ותפסו עם יד שמאל את הכדור (בצד שמאל), והצליבו שוב את הידיים כשיד שמאל לוקחת את הכדור מתחת ליד ימין.
סיימתם חצי מהתנועה, ועכשיו חזרו על הזריקה הפעם מיד שמאל, תפסו בימין, והצליבו חזרה את הידיים לנקודה בה התחיל התרגיל.
חזרו על התרגיל עד שתשלטו בו היטב.

חיבור הכדורים יחד – למדו היטב כל חיבור של שני כדורים יחד. יש 3 אפשרויות (כדור 1 עם 2, 2 עם 3 וכמובן 3 עם 1). ראו את שלושת התמונות למטה ולמדו היטב את שלושת השילובים.

ואחרי שתשלטו בכל השילובים של שני כדורים, אתם מוכנים ללמוד לחבר את התרגיל כולו עם 3 כדורים.
לוקח זמן עד שהתרגיל נראה טוב.
חשוב להפוך את הזריקות לקשתיות – ולא לזרוק אותן בצורה ישרה למעלה.
והכדורים צריכים לעקוב אחד אחרי השני בצורת 8 שוכב.

 

שיטה השניה: אנטואיטיבית – דרך זריקה מיתחת ליד

זו הדרך בה אני למדתי את התרגיל. היא יותר קלה בעיניי. אבל יש כמה נקודות שצריך להבין ולתרגל טוב טוב.
מתחילים בשלב ראשון ללמוד את התרגיל מתחת ליד, ואת התרגיל רברס-קסקייד. אחרי ששולטים טוב טוב בשני התרגילים משלבים ביניהם (ראו תמונה משמאל):
מתוך הרברס-קסקייד זורקים כדור אחד (הכחול) מתחת ליד, בקו ישר למעלה.
תופסים עם היד השניה וחוזרים לרברס-קסיקייד.
מתרגלים את התנועה הרבה (היא לא קלה בהתחלה).
וכאשר תתחילו לנסות זריקות מתחת ליד רצופות תגלו שיותר נוח להצליב ידיים כאשר מבצעים את הזריקה מתחת ליד (היד שמתחתיה זורקים עוברת לצד השני).
ואז נסו לזרוק את הזריקה הבאה מהצד הנגדי (איפה שהיא נמצאת כבר).
וזו בעצם התנועה של המילס-מס.
לשיפור התרגיל רצוי לעבור על התנועות של הכדורים מההסבר הראשון.

לדעתי השיטה הנוחה ביותר ללמוד את התרגיל היא ללמוד את השיטה השניה ואחרכך לשפר אותה ע"י לימוד השיטה הראשונה.

אשמח מאוד לקבל תגובות, כי התרגיל הזה הוא אחד הקשים לי להסבר. והייתי רוצה למצוא את השיטה הטובה ביותר ללמד אותו.

 

 

תום אילון - להטוטן ומורה לקרקס כבר למעלה מ-15 שנה. כיום בעלים ומלמד בדרום קרקס, במסגרת הפרוייקט "קרקס נגב" - פרוייקט לפיתוח אומנויות הקרקס בנגב.

נשלח ב קשה
2 comments on “מילס-מס – Mills Mess
  1. מאת אשר:

    עשית אחלה עבודה על ההסבר של תרגיל לא פשוט בכלל! תודה רבה!

  2. מאת איתמר סיימון:

    הי!
    תודה רבה על האתר בזכותך אני יודע כמעת את כל התרגילים!
    הייתי שמח אם היית מסביר את השיטה השלישית של המילס מס כי לדעתי היא הרבה יותר קלה ללימוד.
    (כך אני למדתי את השיטה)

    נ.ב אם יש עוד מפגשיי ג'אגלינג כמו כנס הג'אגלינג והאנימה 2014 (שלא יצא לי להיות בו) תודיע לי במייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תרגילים לפי דרגות קושי