וינדמיל – Windmill

Share Button

דרגת קושי: 2
סייטסוואפ: 3
תרגילים שכדאי ללמוד קודםקסקייד, הלף שאוור.

פרוש השם הוא תחנת רוח. הוא גם נקרא False Shower, משום שהוא נראה כמו השאוור אבל אין בו את הזריקה המהירה מלמטה (1 בסייטסוואפ), ובמקום כל יד זורקת בתורה מאותה נקודה.
זהו תרגיל יפה ומרשים. הוא גם דרך טובה להתחיל ללמוד את המילס-מס – הוא צד אחד של מילס-מס מתמשך.
אחד התרגילים שאני הכי אוהב בדרגת הקושי הבינונית.

איך לומדים?
זהו למעשה שיפור של התרגיל הלף שאוור. ועכשיו נלמד איך לבצע אותו שלב אחרי שלב:
שלב ראשון:
הלף שאוור רגיל (ראו תמונה משמאל) – שימו לב לזריקה הפנימית (מיד שמאל), הזריקה נזרקת בקשת קטנה מהזריקה החיצונית, אבל בקשת.


שלב שני
:
בשלב זה התחילו לזרוק את הזריקה הפנימית בקו ישר כלפי מעלה, במקום בקשת (ראו תמונה מימין).

 


שלב שלישי ואחרון
:
עכשיו התחילו לזרוק את הזריקה הפנימית בקשת הפוכה לכיוון המקורי שלה – באותו הכיוון שהזריקה החיצונית נזרקת. על מנת שהתרגיל יראה טוב הזריקה הפנימית צריכה להיזרק מתחת ליד השניה, בקשת זהה לזו של היד עם הזריקה החיצונית. וכך כל יד זורקת כדור ותופסת את זה שנזרק לפניו (כמו בהלף שאוור רגיל). בתמונה משמאל אפשר לראות וינדמיל כמעט מושלם – על מנת שיהיה מושלם, כמו בתמונה למעלה, צריך ששתי הידיים יזרקו מאותה הנקודה בדיוק.
לשם כך דרושה זריזות, כי הכדורים נזרקים בצד אחד של הגוף ונתפסים בצד השני.

שיפור התרגיל:
אפשר להחליף צדדים אחרי שלומדים כל צד בנפרד (ראו תמונה משמאל).
מכאן אפשר לעבור למילס-מס.

תום אילון - להטוטן ומורה לקרקס כבר למעלה מ-15 שנה. כיום בעלים ומלמד בדרום קרקס, במסגרת הפרוייקט "קרקס נגב" - פרוייקט לפיתוח אומנויות הקרקס בנגב.

נשלח ב בינוני
2 comments on “וינדמיל – Windmill
  1. מאת אנונימי:

    שלום לך תום!
    קודם כל תודה רבה על האתר הנחמד הזה,
    הוא עזר לי בשיפור יכולותי.
    ברצוני להציע עוד דרך שאולי היא הדרך השלישית
    ללימוד המילס מס.
    תלמד ווינדמיל עד להגעה של הרמה המבוקשת
    שבה התלמיד ידע להחליף צדדים.
    בעזרת עוד כמה שיוניים קטנים הוא ידע את המילס מס.
    בברכה!

  2. מאת אנונימי:

    בנוסף זה נצרך והכרחי שתעשה
    עוד אפקט שבו המשתמש יוכל לראות את
    התרגיל נעשה דרך העיניים שלו.
    ולא פנים אל פנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תרגילים לפי דרגות קושי